Wednesday, January 03, 2007

dama mi

Hva lurer du på?: jeg har fått meg ei dame som er glad i meg men hun vill at jeg skall drikke dagen før skolen å hviss jeg sier nei til å drikke så blir hun lei seg såjeg tar heller en røyk sammens med henne hun er 19 å jeg er 17 hva skall jeg gjøre skall jeg drikke
- Gutt 17 år

Svar
Hei!
Hyggelig at du har fått deg en kjæreste! Det er ikke så hyggelig å høre at du føler deg presset til å drikke. Alkohol er et rusmiddel man skal ha respekt for. Det at du ikke vil drikke dagen før du skal på skolen, synes jeg er en klok og voksen beslutning. Blir dama di lei seg for at du ikke vil drikke, så er det hennes problem. Du må ikke la deg presse til å gjøre ting du ikke vil,hverken når det gjelder alkohol eller andre ting. Hvis dama di er glad i deg, bør hun ha respekt for dine valg og avgjørelser.

Hilsen Ungdomsbasen v/Jan Fredrik